Звіт

директора Херсонського ясел-садка № 7 Херсонської міської ради

Олени БИХАЛОВОЇ за 2019/2020 навчальний рік 

І Блок

      Херсонський ясла-садок № 7 Херсонської міської ради (далі – ясла-садок) загального призначення. Кількісний склад педагогічних працівників, у порівнянні з минулим роком, не змінився. Освітній процес забезпечували 21 педагог. План курсової перепідготовки виконано на 100%. Стимулюванню цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, розвитку творчої ініціативи, забезпечення ефективності освітнього процесу сприяла атестація. За результатами атестації 2019/2020 навчального року – вихователю-методисту присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»; одному вихователю присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»; одному вихователю підтверджено десятий тарифний розряд.

У своїй діяльності ясла-садок керувався законодавством України та чинними нормативно-правовими актами в галузі освіти. Організація освітнього процесу здійснювалася за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

Ясла-садок працював за 10,5 годинним режимом (11 груп), за 12 годинним режимом (1 група). Режим роботи груп, у порівнянні з минулим навчальним роком збільшився на 1%.

ІІ Блок

Вихованці ясел-садка були залучені до міських конкурсів: «Крок до зірок», «Екосумка – стильно, модно, креативно», «Охорона праці очима дітей», «Літературні намистинки», «Світ очима дітей».

Педагогічний колектив отримав диплом учасника в міському конкурсі «Крок до зірок» у номінації «Танцювальний віночок» (хореографія).

На базі ясел-садка 27 лютого 2020 року було організовано та проведено другий міський фестиваль для дошкільнят «Літературні намистинки». У номінації «Театралізовані постанови, вистави, змішаний жанр» наша вихованка середньої групи Ксенія САРАНЧОВА отримала дипломом лауреата.

Даний захід було висвітлено відеороликом «Конкурс «Літературні намистинки» в  facebook.com та на pivdenukraine.com.ua, а також статтею в ukr.net: всі новини України.

Колектив ясел-садка взяв участь в V Всеукраїнській акції «Happy Мяу для Мурчика» (лютий 2020 року), з метою допомогти мешканцям притулку «4 лапи» та отримав подяку від Благодійного Фонду «Щаслива Лапа» за активну участь у V Всеукраїнській благодійній  акції «Happy Мяу для Мурчика» та  небайдужість до проблем безпритульних тварин.

У лютому 2020 року на базі ясел-садка проведено відкритий захід для директорів та вихователів-методистів міста та області, які проходять курси підвищення кваліфікації при КВНЗ «Херсонській академії неперервної освіти», під час якого у педагогів була можливість розкрити акторські здібності дітей через сучасні постанови економічних казок та прогресивного мистецтва «Театру тіней». Захід було висвітлено на сторінках Facebook.

Ясел-садок брав участь у ІІ Всеукраїнському занятті доброти, яке проходило 02 березня 2020 року. Педагогами для дошкільнят було проведено заняття доброти з використанням мультимедійних презентацій про гуманне ставлення до тварин (котів та собак).

У яслах-садку було запроваджено дистанційну роботу педагогічних працівників наказом директора від 03.04.2020 № 38 «Про запровадження дистанційної роботи на період карантину».

 Педагогічними працівниками створено відеоматеріали в інтерактивній формі,  з різних освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти і розділів програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» для дистанційної роботи з дітьми та батьками.

В умовах карантину педагоги працюють з дітьми, що перебувають удома, шляхом використання технологій дистанційного навчання з урахуванням матеріально-технічних можливостей. Проведене дистанційне анкетування показало 100%  матеріально-технічну можливість педагогів до дистанційного навчання.

Для здійснення обміну навчальними матеріалами застосовувалися різні комунікаційні зв’язки через мережі Інтернету. Вихователі організовували дистанційне навчання шляхом викладання матеріалу під час Skype-конференцій, обговорення і представлення практичних матеріалів на онлайн-платформі ZOOM, надсилали електронною поштою.

Для батьків було розроблено методичні рекомендації та інструкції щодо використання навчальних відео матеріалів під час карантину.

Педагогами підібрано та розроблено власні завдання для дітей кожної вікової групи для самостійного опрацювання вдома або за допомогою батьків.

На сайті закладу https://khsds07.ucoz.ua/ в рубниці новин було організовано рубрику для зворотного зв'язку дітей «Комунікація під час карантину». До рубрики надходили фото з виконаними роботами дітей. Зворотній зв'язок стимулював роботу батьків з дітьми та надав можливість дітям проявити свої здібності, а педагогам побачити результати онлайн навчання. Рекомендовано навчально-розвиваючий фільм «діти-дітям» «Світ на моїй долоньці» (9 тем) за посиланням http://nshapoval.blogspot.com сторінка «Педагогічні напрацювання».  Розміщено посилання на групу в Facebook https://m.facebook.com/groups/3372317209464984/?ref=group_browse та YouTube-канал https://m.youtube.com/channel/UCVYBNuyycVlbNFH0SInYlAA

Для більш широкої реклами навчально-інформаційної  роботи садка, творчою групою було зареєстровано у квітні 2020 року групу «Херсонський ЗДО № 7» в Facebook https://m.facebook.com/groups/3372317209464984/?ref=group_browse.  Виставлено 32 відео на розвиток дрібної моторики рук, мислення, мовлення, музичних та фізичних навичок. Педагоги впроваджували в практику провідні технології такі, як пошуково-дослідницька діяльність, нетрадиційна техніка малювання, пальчикова гімнастика, вивчення віршів за допомогою мнемотехніки, показ казок.

      Упродовж карантинних заходів до групи залучилося 136 учасників, які зробили 3000 переглядів.

Іншою творчою групою створено YouTube-канал https://m.youtube.com/channel/UCVYBNuyycVlbNFH0SInYlAA, де розміщено: заняття, казки, руханки, цікаві досліди,  музично-ритмічні вправи, ігри для розвитку дрібної моторики рук, пальчикова гімнастика та інше. Рубрика «Казка наніч» привернула до себе велику увагу. Діти мали можливість переглянути тематичні казки за програмою, а батьки ознайомились з виховним матеріалом. З часу відкриття цього каналу до групи підписалося 136 чоловік та зафіксовано 8226 переглядів, які свідчать про популярність такої роботи до теперішнього часу.

Вихованці середніх та старших груп разом з батьками взяли участь в безкоштовному інтерактивному онлайн занятті «Ми і тварини на карантині», яке проходило 07 травня 2020 року за підтримку «Благодійного Фонду «Щаслива Лапа» в онлайн режимі на YouTube-каналі (https://www.youtube.com/channel/UCV8N7NiJqZJsssMT3wAjjzQ) та у  групі «Happy paw» в Facebook (https://www.facebook.com/HappyPawFund/).

Практичним психологом у групі в Facebook розміщено консультації для батьків, а саме: «Фрази, які потрібно казати дитині щодня», «Як навчити дітей ввічливо прохати замість дратівливого крика», «Ігри при проблемах з засинанням», «Чому діти поводять себе погано», «Дитяча тривожна шкатулка», «Ігри для зняття агресії», «Вправи для зняття рівня тривожності, напруги, подолання стресових ситуацій», «Вправи при роботі зі страхами та тривогами», «Ігри для розвитку уваги у дітей», «Навіщо розмальовка - антистрес», «Ігри, що позбавляють дитину тривоги і стресу», «Ігри для формування особистості дитини», «6 правил батькам майбутнього першокласника», «За що не можна «карати» дітей», «Про виховання психологічної стійкості у дитини», «Емоційне вигоряння у батьків: що це таке і як його уникнути», «Прийоми, що допоможуть впоратися зі страхами»,  «Правила для дорослих при вирішенні дитячих конфліктів», «Важливі навички для емоційного здоров’я дитини», «Психологія дитячого малюнку», «Вплив інформаційних технологій на психіку».

ІІІ Блок

Педагогічний колектив у 2019/2020 навчальному році працював над   вирішенням таких завдань:

  1. Задоволення професійних інтересів та запитів педагогічних працівників, їх особистісного розвитку;
  2. Удосконалювати роботу щодо практичної реалізації активних форм і методів формування здоров'язберігаючої компетентності дітей дошкільного віку;
  3. Використовувати елементи мнемотехніки на заняттях та формувати у дітей навички ефективного засвоєння інформації.

ІV Блок

Лікарями здійснювалося медичне обслуговування. 100% діти були обстежені лікарями – спеціалістами: педіатром, ортодонтом, стоматологом. Старші дошкільники 100% пройшли огляд за системою АСПОН.

Щеплення зроблено 82% дітей, інші діти привиті за місцем проживання, у порівнянні з минулим навчальним роком збільшилось на 4%.

Захворюваність протягом року в порівнянні з минулим навчальним роком, зменшилась на 5%. Відповідно 89% дітей в середньому відвідували ясла-садок.

В яслах-садку діти отримували трьохразове, збалансоване та якісне харчування: м'ясо, рибу, сир твердий, молоко та кисломолочні продукти, свіжі овочі та фрукти. Натуральні норми продуктів протягом 2019/2020 н. р. виконано на 4% більше, ніж минулоріч. Їх виконання становить 95%. 100% виконання норм харчування не відбувається у зв'язку з неможливістю збільшення норм використання овочів та фруктів.

V Блок

Педагогічним колективом проведений облік дітей по мікрорайону. Вивчалися умови життя малят, забезпеченість ігровим та розвивальним матеріалом. Для підготовки п’ятирічок до школи, у яслах-садку організовано роботу гуртка «Дошкільнятко». Щочетверга вихователі  проводили заняття за різними розділами програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Дітей разом з батьками було запрошено на День відкритих дверей, День дошкілля, День захисника України.

Соціально-педагогічний патронат сімей свідчать про те, що 83% дітей виховуються в повних сім'ях, 17% - у неповних сім'ях, але сімей, які потребують особливої уваги не зафіксовано.

В яслах-садку проводились заходи щодо забезпечення наступності у роботі закладу дошкільної освіти та початкової ланки освіти в умовах Нової української школи, а саме: екскурсія дітей старшого дошкільного віку до ЗЗСО № 41 (листопад 2019 року, лютий 2020 року)

VІ Блок

Робота педагогів та батьків закладу була спрямована на покращення та зміцнення матеріально-технічної бази ясел-садка. На зборах батьківського комітету у червні 2019 року було складено кошторис використання батьківських коштів.

До початку навчального року було заплановано зробити за спонсорські кошти часткові ремонти:

  • частковий ремонт 1 роздягалень  - виконано;
  • частковий ремонт 1 групової кімнати – виконано;
  • капітальний ремонт 1 тамбура на першому поверсі – виконано, відремонтовано 2 тамбури;
  • капітальний  ремонт 1 ганку – виконано, відремонтовано 2 ганки;
  • частковий ремонт огорожі (75 пог. м.) – виконано.

Зусиллями колективу ясел-садка було відремонтовано та художньо оформлено 4 коридори.

Протягом звітного періоду придбано та зроблено за позабюджетні кошти Фонду «Співдружність» більше запланованого (Детальний фінансовий звіт за рік розташований на сторінці Фінансові питання)

.